Colporteurs en de waarheid.
Recente Tweets

Volg ons ook op twitter!

Volg ons YouTube kanaal en abonneer!
Flower

Colportage stop

Aantal jaren geleden zijn we gestart met het bel-me-niet-register. Dit heeft er toe geleidt dat we niet meer gebeld worden door vervelende verkopers. meer dan 75% heeft zich ingeschreven o.a op infofilter.nl

Doordat de mensen gelukkig steeds slimmer worden, zie je dat vele mensen zich bewust worden van de verkoop. Vooral de gemanipuleerde manier wordt hierbij zichtbaar. U ziet dat de colporteurs geen adviseurs zijn maar gehersenspoelde werknemers. Dankzij het bekend maken van deze feiten zal waarschijnlijk deze brance over een jaar of 5 volledig verdwenen zijn.

Mishandeldeling

Een Helmondse verkoper van glasvezelabonnementen zwaar mishandeld.

Gemert de 31 jarige colporteur uit het plaatsje Helmond is op maandag mishandeld door twee mannen in Gemert. De verkoper verkocht Door 2 Door ( koude verkoop aan huis) abonnementen van glasvezel. Hij belde rond kwart over vijf aan de deur om de glasvezelabbo te verkopen,toen deed de 45 jarige man de deur open en ging de verkoper te lijf met een soort van knuppel.

Ook een 42 jarige man uit het dorp Zeeland was ook aanwezig in het huis en hield de colporteur vast zodat deze niet weg kon rennen. De bewoner heeft de Helmonder onder meer op het hoofd geraakt. 
De verkoper kon uiteindelijk vluchten naar een ander huis in de buurt. De politie heeft de twee daders uiteindelijk aangehouden.

Geruchten gaan er dat de verkoper waarschijnlijk voor Kpn of voor vodafone aan het verkopen was. Dit blijft echter de vraag.

Techniek van verkoop en colportage pakt verkeerd uit

Hoewel met name de glasvezel providers hun best doen om hun dienst betrouwbaar te maken gaan ze toch averechts te werk. Hoe komt dit? En waarom? 

De meeste internet providers verkopen en leveren eigenlijk allemaal top diensten met kwaliteit. De producten zoals telefonie internet en tv zijn bij alle providers 100% in orde. u leest het waarom 'probleem' hier.

Waardoor onstaan er zoveel problemen
De glasvezel problemen zijn helaas simpel te verklaren, u vraagt een dienst aan bij de provider als voorbeeld "Kpn, u vraagt Kpn netjes of ze de beloofde internetsnelheid leveren die ze aanbieden. (Dit voorbeeld is nog als we praten over het kopernetwerk want Adsl en coax kan afwijken)

U krijgt te horen ”Ja hoor geen probleem dat kunnen wij u leveren zonder dat u snelheid verliest. U maakt daarna samen met de klantenservice het contract in orde en vervolgens zit u er aan vast na 7 dagen afkoelperiode. (Colportagewet)

Wetkoop op afstand is na 7 dagen definitief
Dan komt u tot ontdekking dat u de beloofde snelheid niet krijgt? en valt vele male langzamer uit dan beloofd, maar u zit al aan het contract vast nu. U bent daardoor op dit moment al niet tevreden over de dienst en over de provider.

Slim zijn helpt
Hoewel als u de wijsheid had, dan wist u bij voorbaat al dat de beloofde snelheid nooit zou kunnen worden behaald, maar u kunt tenslotte niet alles weten. De medewerker maakte op dat moment misbruik van uw onwetendheid. De werknemer van de provider heeft een sale te pakken en staat weer op target van de dag omdat u het verhaal geloofde.

Waarom liegen de providers
De internet-providers wil echter geen leugens 
verkopen, maar de werknemers werken op basis van provisie en op targets. Een karig minumum inkomen met bonussen als ze producten verkopen. Daarbij is een target verplicht te halen waaruit de porblemen noodgewongen gecreeerd worden om niet werkloos te worden. Zo werkt het ook met colportage. 

Colportage: Enkele jaren geleden was het nog via de telefoon.
Ook wel leuren genoemd, vakterm: Door 2 Door verkoop voor B2C of B2B,. De colporteurs ( sales agent ) worden veelal extern ingehuurd door de providers bij promotie – sales marketing bedrijven, ( 527 ondernemingen in Nederland) Ook zij komen langs uw deur om het product te vertegenwoordigen en vooral te verkopen. Voor dit voorbeeld geld weer dat het product en de provider etc 100% in orde zijn.

Maar u heeft vragen? 

  • Kan ik gratis onderling bellen?
  • Sluit de monteur alles aan? Want ik heb een tv boven en beneden en in de keuken.

Adviseur is een leugenaar
Adviseur beaamd he tgene wat u wil horen. Want de sale moet er komen, hoe dan ook..Vervolgens sluit u weer een contract af, Al gauw blijkt dat de monteur hooguit 2 tv’s aan! Indien u bijbetaald is alles mogelijk! U kunt inderdaad onderling gratis bellen met glasvezel Let op: van provider X naar X. Dus niet van provider X naar provider Y. wat u eigenlijk wel beloofd is? Onderling gratis bellen zal niet meevallen met pakweg 20 providers. De kans is klein dat uw overburen de zelfde provider heeft.

Providers liegen en product is waardeloos!
Nee het is dus niet het product waar de fout ligt,  Het wordt allemaal bewust gecreëerd door de mensen op de afdeling sales die al te graag hun baan willen behouden.(het verdiend goed) Op afdeling sales zitten verkopers die gladde praatjes verkopen aan de verkoper, en de verkoper verkoopt zijn verhaal aan de koper. ( aparte zin)

Voorbeeld misleidende verkooptrucje
Een simpel voorbeeld van verkoop d.m.v. bewuste verkeerde informatie verstrekken: Verkoper " Meneer u weet dat de kabel straks 100 euro per meter gaat kosten als u nu niet beslist? Met deze uitdrukking zegt de verkoper niet dat de klant die kabel moet betalen maar onbewust denkt de klant natuurlijk dat hij die wel moet betalen. De kabel betaald de netwerkbeheerder zoals reggefiber e.d.  De verkoper wijst in dit verhaal alleen op de kosten.

Errug slechte verkopers truukjes
-Ik geef u korting! (Dit bestaat niet)
-U heeft een jaar bedenktijd! (Max 8 dagen) 
-U krijgt draadloos! (Ja als u extra betaald)
-De monteur sluit alles aan!  (Nee alleen het hoognodige) max 2 tv's en een computer of u moet bijbetalen. En nee de monteur gaat de kabels niet allemaal netjes wegwerken achter uw plintjes. 
-U moet meedoen! (Ja wel verstandig maar dat hoeft niet met contract)
-U zet alleen de hantekening voor een inschrijving! (Nee u neemt een contract) 

Zo zit de verkoop bomvol met listige trucjes, elke topverkoper herstructureert elk beeld, elke gedachten, en is altijd alert. Dat is de verkoop, en veelal zijn het de grotere bedrijven die langs uw deur komen, zoals KPN, Vodafone, Lijbrandt, Onsbrabantnet. De bedrijven moet nog steeds groeien. Ook de werknemers moeten tenslotte hun brood verdienen, al moeten ze er leugens voor verkopen. Ook dat is weer te begrijpen want in deze crisis tijden anno 2014 ben je al snel blij dat je een baan hebt.

Toevallig nu glasvezel en geen stroom en gas maatschapijen
Toeval dat als er bij u in de gemeente glasvezel komt er ineens nauwelijks tot geen colporteurs vanuit stroom en gas leveranciers komen?

Het klopt,  het verklaart dus dat het zich verschuift. de ene maand glasvezel, de andere maand stroom en gas, 'hetzelfde personeel wisselt intern van product in de zelfde organisatie' Of het nu gaat over glasvezel, stroom en gas ,of een verzekeringsmaatschappij, autobranche, overheidsinstellingen, het maakt allemaal niets uit. overal word deze verkoop-zwendelarij toegepast om geld te verdienen

Verkopers van Nem,Greenchoice, Eneco of Oxxio, Dong Enegry en Essent Werken dus niet bij bij deze bedrijven maar worden dus ingehuurd door een sales marketing bedrijf . Ook de glasvezel zoals KPN. Lijbrandt, Onsbrabantnet,Vodafone, Xms zijn dus harde verkopers met grove leugens.

Het is dus niet de provider die leugens verkoopt
Nee het is niet indirect de provider of de leverancier die hier iets aan kan doen indirect. Maar ze zouden deze verkoop manier wel per direct door de gemeente moeten verbieden, al dan niet door de overheid.  ( Geldkwestie) Ook de overheid verdiend hieraan.

Hoe herken je een verkoper
Een (goede) slechte verkoper is te herkennen aan het doordrammen en manier waarop diegene u manipuleert. Standaard verhalen zoals: B/a/n/n/e/d text
Lees hier de verkoop techniek

                                       Lees hier


Waarom doet de Consumentenbond niets tegen deze zwendelarij?
Zoals de meeste wel weten is de Consumentenbond er wel voor de mensen om ons te attenderen op fouten. Maar let wel op dat de consumentbond ook een bedrijf is die geld moeten verdienen, is het niet links om, dan wel rechts om. 

Video over KPN Target van de verkopers (door 2 door) (klantenservice verkopers) (Callcenters)
KPN verkoper oplichters, Trosradar kpn-glasvezel  

Zolang de burger zich niet in deze zaken verdiept blijft dit helaas doorgaan. 


Sales binnen halen en geld verdienen
Als je deze
verkooptrucs toepast in je verkoopverhaal (dus liegen) dan kun je zeker een goede boterham eten! "Verstand op nul en nadenken , Verzwijgen en liegen dat is de training die je nodig hebt.

Met uw Facebook-like hieronder kunnen we de site verder uitbreiden met meer artikelen.