Finder reageert niet Mac OS
Recente Tweets

Volg ons ook op twitter!

Volg ons YouTube kanaal en abonneer!
Flower

Finder problemen in Mac OS oplossen

Het kan gebeuren dat Finder niet meer goed functioneert of zelfs helemaal niet meer reageert. Voor deze gevallen hebben wij dit artikel geschreven. In dit artikel gaan we in op hoe je problemen met Finder oplost in Mac OS.

De meeste problemen met Finder zullen na het uitvoeren van de onderstaande stappen opgelost zijn.

De stappen in dit artikel moeten zeer nauwkeurig opgevolgd worden voor een optimaal resultaat.

Manier één
Allereerst dien je Finder te openen of navigeer je via andere wegen naar "Home > Library (bibliotheek)>Preferences(voorkeuren)".

Vervolgens gooi je de file "com.apple.finder.plist" weg. Indien het bestand "com.apple.sidebarlists.plist" er ook staat, gooi je deze ook weg.

Vervolgens log je uit van je account, log je opnieuw in en forceer je Finder te stoppen. Nu start je Finder weer op, sluit je hem weer af en leeg je de prullenbak.

Manier twee
Het kan soms gebeuren dat je Finder niet kan openen. In dat geval kan je deze manier gebruiken.
Allereerst open je een terminal venster door te navigeren naar "applications > utilities". Je kunt deze natuurlijk ook openen door in Spotlight "terminal" in te typen.

Let op: het volgende commando dien je exact over te nemen om dit te laten werken.

Voer het volgende commando in en druk op enter (return);
rm ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist

Voer voor de zekerheid ook het volgende commando uit door deze exact over te typen en op enter (return) te drukken;
rm ~/Library/Preferences/com.apple.sidebarlists.plist

Vervolgens dien je net als bij manier één uit te loggen, opnieuw in te loggen en Finder te forceren te stoppen. Vervolgens start je Finder weer op en leeg je de prullenbak.

Manier drie
Mocht je geen terminal kunnen openen dien je op te starten in Single User Mode. Nadat je bent ingelogd als Single User voer je manier twee uit. Mocht dit uiteindelijk niet voldoende zijn om al je problemen op te lossen, voer je ook manier één uit.

Start vervolgens opnieuw op, dit keer in de normale modes.

Eenmaal ingelogd, op de normale manier, voer je nogmaals manier één of manier twee uit.

Omdat iedere error die kan voortvloeien uit deze stappen anders is, vragen wij iedereen die dit doet om, alvorens je de stappen uitvoert, een back-up te maken van zijn of haar systeem.

Met een back-up heb je altijd zekerheid dat je je systeem weer kunt terugzetten naar hoe het was. Kijk op onze website voor een artikel over het maken van een back-up.

Mocht je tegen een error aanlopen die op deze website niet staat beschreven kun je altijd een bericht achterlaten. Wij zullen jouw vraag / error dan zo snel mogelijk behandelen zodat ook jij weer verder kunt werken op een goed functionerend systeem.