Zoekmachine optimalisatie “Tips toepassen”
Recente Tweets

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Zoekmachine optimalisatie zelf toepassen hoe

Zoekmachine optimalisatie voor beter gevonden te worden in Google.  Door zoekmachine gericht te schrijven komt je content  bovenaan te staan bij de zoekopdrachten. Gratis meer bezoekers naar je website of blog of webwinkel met de zoekmachine optimalisatie tips.


Artikel optimalisatie niet altijd goed
specifiek content schrijven voor de zoekmachine kan ook nadelen hebben voor zowel uw website als voor Google want schrijf je een artikel 100% geoptimaliseerd voor de zoekmachine dan is het naar ons idee niet eens meer fijn voor de bezoeker om te lezen wat je nu bedoeld met je artikel.  Ook heeft het negatieve invloed op Google want je bezoeker verlaat snel je website omdat je artikel niet interessant genoeg is.

Bezoekers heb je dus snel gelokt naar je site maar gaan ook binnen 1 minuut weer weg, en dat is zwaar negatief voor de ranking in Google.  Google houdt alle paginas 1 voor 1 bij dus ook je bounce time dat je bezoeker online is op je website. Rankingsfactoren zijn belangrijk om te groeien en daar hoort dus ook bij hoelang je bezoeker online is.  

Zoekmachine optimalisatie toepassen in content
Het lijkt heel moeilijk maar zoekmachine optimalisatie kun je zelf makkelijk  toepassen.  Het word ook wel Seo toepassen genoemd en heeft voornamelijk te maken met de dichtheid van je woordgebruik.   Je schrijft een artikel van  1 pagina ongeveer, en stel het zijn 1000 woorden totaal dan moet er regelmatig hetzelfde woord erin terug komen.  Ongeveer 5% zelfde woordgebruik word aangegeven als normaal.  Zorg dus bij zoekmachine optimalisatie dat je je artikelen op 5% houdt.  Naarmate je pagina langer word is het steeds moelijker om voor je bezoeker te schrijven + dat je schrijft voor de zoekmachine.  Het fijne is dat je online kunt kijken hoe dicht je woorden zijn geschreven. Zoek maar op Google naar “zoekwoord-dichtheid-keyword –tool” Daarmee kun je handig zien of het te geoptimaliseerd is of juist te weinig.  Nogmaal ga je hoger dan 5% dan kan dit negatieve gevolgen hebben op de ranking in Google en word je alsware gestraft want je bent in Google zijn ogen een spammer.

Welke zoekwoorden zijn meer waard?
Via Google webmaster tools en Google analytics kun je bijhouden welke zoekwoorden de bezoekers op je website het meeste gebruiken. (Het meest gezocht in de Google zoekmachine)  Daarnaast heb je ook een zoektool erin zitten die kan nakijken wat een opgaande trend is in zoekwoorden.  Bijvoorbeeld: Zoekmachine optimalisatie of zoekmachine optimaliseren ..  Zo kun je dus zonder je bezoeker te storen toch op een nette wijze content schrijven en de content waarde verhogen waardoor je je bezoeker langer op je pagina houdt en sneller gevonden heeft wat hij zoekt wat goed is voor je ranking in Google. Tevens hoef je minder dubbele termen te gebruiken. Het heeft dus beduidend voordeel om hiermee aan de slag te gaan. Google webmaster tools en Google analytics zijn dus belangrijk voor je. Ga er mee aan de slag is ons advies want het is belangrijk om te weten hoe de klant zoekt zodat je site gevonden wordt.

Sociale netwerken zorgt voor zoekmachine optimalisatie
Het blijkt nu wel dat zelf Facebook Twitter Google+ zorgen voor een zoek gerichte optimalisatie van je content. Niet zozeer door je content maar het geeft je een hogere ranking in Google als je veel likes krijgt en gedeeld wordt. Hierdoor kom je hoger in Google en wordt je dus sneller gevonden. (De bezoeker zoekt meestal niet verder dan de drie eerste zoekresultaten in Google) Klein nadeel zit er wel aan en dat is als je pagina een button bevat waar maar weinig op geliked is. De bezoeker kan denken dat die pagina dan niet interessant is en zoekt niet meer verder op je site en keert al snel weer terug naar de zoekmachine om betere sites te vinden. Zeg zelf eerlijk: Kijk jij omhoog op straat als 1 iemand omhoog kijkt? Of kijk je pas als er 20 omhoog kijken?  Dit is een harde feit. Je kijkt in dit geval als er meer likes zijn gegeven.  Zo simpel werkt het.


Oude content belangrijk voor betere zoekresultaten
Zoekmachine optimalisatie gaat ook vanzelf waar je niet altijd voor hoeft te werken, je content van de pagina krijgt meerwaarde zodra het verouderd en krijgt na een langere tijd steeds meer ranking in de zoekresultaten bij zoekmachine zoals Google. Hernoem je pagina daarom nooit als het niet hoeft want je page is dan ongeacht de tekst content toch weer een nieuwe pagina, met een nieuwe rank die nul is. Daardoor komt het dus dat sommige pagina's eerst hoog scoorde in de zoekmachine en nu ineens op pagina 10 staat. Heb geduld en je pagina optimaliseerd zichzelf in deze. 

Zoekmachine optimalisatie door onzichtbare tekst
Het klopt wel dat als je onzichtbare tekst toepast dat je pagina meer geoptimaliseerd wordt maar dit mag echter niet van Google. Google zoekt je site grondig door en komt als ware de verborge tekst gewoon tegen waardoor je en penalty kan krijgen wat dus inhoudt dat je je optimalistatie voor niks hebt gedaan want je verdwijnt uit de zoekresultaten compleet! Een terugweg om dit ongedaan te maken is niet van toepassing. Google is daarin medogeloos. 

Zoekmachine optimalisatie laten doen
Je kunt zoekmachine optimalisatie inderdaad uitbesteden door een Seo kenner. Hoeveel het kost is afhankelijk van het aantal tekstpagina's die je hebt. 1 pagina zoekmachine gericht laten optimaliseren kan goed rond de 20 en 50 euro kosten, dus 500 euro ben je al snel kwijt voor je website compleet geoptimaliseerd. Toch is het wel zo mocht je het laten uitvoeren door iemand die er veel verstand van heeft ook flink beloond kan worden. Het komt zelfs voor dat 1 pagina simpelweg ineenkeer 20.000 bezoekers per maand trekt, waar je eerst maar 1000 bezoekers had. Het kost dus ook wel wat maar dan heb je ook wat. Zo zie je maar weer dat zoekmachine optimalisatie het belangrijkste is wat er bestaat.

Linkbuilding
We zijn natuurlijk allemaal dol op backlinks, we checken dagelijks of er meerderen backlinks bij zijn gekomen. Want hoe meer backlinks hoe meer bezoekers, wat inhoudt dat de website steeds groter en krachtiger wordt. Wat ook weer goed is voor de zoekmachine optimalisatie. Lees verder..