Mediabox van Ziggo. **init display** Geen signaal.
Zwak signaal oplossing ci+
Recente Tweets


KABEL-STORING
Een veel voorkomend probleem onder de bekabelaars, helaas is dit geen eenvoudig probleem. Wil je coaxkabel gebruiken via Ziggo moet  je wel een beetje verstand hebben van techniek. Zoals reeds bekend is stoort koper-coax-kabel natuurlijk op het netwerk g4 - Lte van KPN en op digitenne masten. U moet in dit geval uw bekabeling in orde maken om geen signaal verlies te krijgen al dan niet op enkele zenders waar u last ondervind. Interferentie is dus hardnekkig en wordt als maar erger in Nederland. Voorheen hadden we G2 en G3 en nu G4 straks G5.  interferentie zorgt ervoor dat enkele zenders op dezelfde stream niet meer werken. Oplossing is er dus zeker! Maar het is wel aan de klant die op te lossen. Ook kunt u overwegen een glasvezel provider of adsl provider te kiezen waardoor u nooit geen problemen meer heeft met het signaal in deze gelijkwaardige vormen. Glasvezel kan niet storen. dsl kan alleen snelheid verliezen maar de prijs is ook  veel gunstiger dan Ziggo en Ziggo. Indien u een andere providers wenst dan kunt u hier een postcodecheck uitvoeren en eventueel direct overstappen. Het kan dus ook zeker voordelig zijn. Doe hier de Postcode-check

De oplossingen voor de mediabox van Ziggo

Er staat load op mijn Ziggo kastje in het scherm (Display)
Softwarematig gezien is de mediabox niet meer in orde en kan zelfs betekenen dat het kastje kapot is als onderstaande stap niet gaat werken. 

Hoe kan ik dit probleem dan zelf verhelpen? Let goed op"

Allereerst kun je de mediabox ontkoppelen van het stroomnetwerk (stekker uit het stopcontact) Geef het gedurende 1 minuut de tijd  om het overtollige stroom uit de kastje te verwijderen. Herstart de mediabox weer opnieuw door de netstroom weer aan te zetten D.m.v het stroomstekker er weer in te plaatsen.

Komt de melding weer opnieuw in beeld?
Probeer nu even die voorop de mediabox zitten "de ch- ch+ en de rec knopjes tegelijkertijd in drukken.

Haal de mediabox van het stroom, let wel op! nu via de schakelaar aan de achterkant uitzetten. Nu houdt u nog steeds de ch- ch+ en de rec-knop in, en vervolgens zet u weer stroomspanning op de mediabox.
Hou de 3 knopjes ingedrukt! Wacht tot er clear staat in het display en laat dan de 3 knoppen los.
Hierna als het goed is verschijnt er set  I.p.v. load. Nu nog een paar seconden of minuut wachten en er verschijnt DONE op het scherm van de mediabox. nu kunt u de mediabox weer aanzetten door de stand-by knop in te drukken op de mediabox zelf. Herstart de installatie door de activeringscode in het landenscherm op te geven en volg net als altijd de installatie tot het einde door alles te accepteren. Lukt dit niet en verschijnt er weer DONE dan is de media box kapot en tijd voor een nieuwe. Let op bij het bellen naar de klantenservice! Ze raden u in dit geval gelijk een ander pakket aan zonder soms te noemen dat u dan naar Horizon opstapt met een jaar contract. Wel is waar dat het alles in 1 pakket goedkoper kan zijn.


Er staat Ziggo/UPC/Init in mijn scherm (display) van de mediabox?

Vermoedelijk is er iets mis gegaan waardoor deze melding verschijnt.  weinig signaal of stroomverlies.

Init/Upc betekend dat het hoofdmenu van de installatie van Ziggo klaar staat om te installeren, alleen kunt u dit niet zien door een tv probleem. (Geen connectie) 

Kijk eerst even of de tv nog op het goede externe kanaal staat, het kan gebeuren dat er even een storing is geweest waardoor dit zichzelf heeft gewijzigd.
externe kanaal houdt in op uw tv dat u de juiste kanaal moet selecteren.
(Hdm1 Hdmi2 Ext1 Ext2 Scart1 Scart2 Av)
Staan deze op het juiste kanaal?
Trek indien nog geen beeld even de aansluitkabel ertussen uit ( scartkabel of de hdmi kabel. en plaats hem opnieuw ertussen.

Nog geen beeld?
Druk de Ziggo knop op de afstandsbediening 20 seconden in. als het goed is heeft u nu beeld en een zender.
( Of u moet nu de installatie kunnen doen van de mediabox) De handleiding fabrieksinstelling kunt u daarvoor gebruiken. Deze handleiding vind u op de laatste pagina.

<Terug naar begin - Pagina 2 van 6                              

                                                           Meer oplossingen>